Vozniki tovornih vozil MAN so vsakodnevno na cestah in da je njihovo delo enostavnejše, jim je v veliko pomoč tudi brezplačna aplikacija MAN Driver App. Koliko blaga so tovorna vozila, registrirana v Sloveniji, prepeljala v lanskem letu, beleži Statistični urad Republike Slovenije.
Preprosto z uporabo aplikacije
Z aplikacijo MAN Driver App imajo vozniki pomembne informacije o MAN-u vedno pri sebi. Digitalni pomočnik na njihovem pametnem telefonu jim trajnostno poenostavi vsakodnevno delo na tovornjakih, avtobusih ali kombijih. In ker govori 26 jezikov, voznikom iz najrazličnejših okolij omogoča uporabo v svojem maternem jeziku. Ponuja pomembne informacije in veliko število funkcij, skratka je pametna, udobna in učinkovita aplikacija za voznike MAN. Na primer v primeru okvare: en klik v aplikaciji in vzpostavljena je povezava s klicem v sili MAN Mobile24. Aplikacijo lahko uporabijo tudi za hitro in enostavno dokumentiranje in prijavo škode upravitelju voznega parka. Aplikacija MAN Driver je vedno na voljo in vedno razmišlja (na zahtevo) - na primer pri pregledu vozila pred odhodom s tovornjakom ali pri načrtovanju odmorov med vožnjo za volanom tovornjaka ali avtobusa. Je brezplačna in preprosto ter varno povezuje voznike, upravitelje voznih parkov in delavnice. Ker nenehno razvijajo aplikacijo za voznike, ves čas dodajajo nove ponudbe in funkcije, ki še olajšajo delo voznikov MAN.
Koliko blaga so prepeljala tovorna vozila, registrirana v Sloveniji, lani?
Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije, so cestna tovorna vozila, registrirana v Sloveniji, lani prepeljala za 5 % več blaga, a opravila za 3 % manj tonskih kilometrov. Dodajajo, da je bil prevoz v tujino in iz nje količinsko največji s sosedami Italijo, Avstrijo in Hrvaško ter z Nemčijo. Navajajo, da so slovenska cestna tovorna vozila lani prepeljala 103,8 milijona ton blaga. ''Tako je bila prvič presežena meja 100 milijonov ton. V notranjem prevozu je bilo prepeljanih 65,9 milijona ton ali 14 % več kot pred letom dni, v mednarodnem pa 37,9 milijona ton ali 8 % manj. Število tonskih kilometrov se je zmanjšalo za 3 %, na 24,3 milijarde. V notranjem prevozu je bilo opravljenih 2,6 milijarde tonskih kilometrov ali 4 % več, v mednarodnem prevozu pa 21,7 milijarde ali 3 % manj,'' so zapisali v poročilu. Pripisali so, da je bilo v notranjem prepeljanega 64 % vsega blaga, a opravljena le desetina vseh tonskih kilometrov, v mednarodnem prevozu pa je bilo prepeljanega 36 % vsega blaga in opravljenih 89 % vseh tonskih kilometrov. Pojasnili so, da je izrazita razlika pri opravljenih tonskih kilometrih posledica precej daljših razdalj pri mednarodnih prevozih.
''Podrobnejši prikaz strukture mednarodnega prevoza kaže, da je bilo iz Slovenije v tujino prepeljanega 11 % vsega blaga, v nasprotni smeri 9 %, med dvema tujima državama 12 %, v kabotaži (notranji prevoz v tuji državi) pa 4 % vsega blaga. V primerjavi z letom prej se je nekoliko povečal le uvoz blaga, preostali del mednarodnega prevoza se je zmanjšal,'' poročajo. Zabeležili so, da so pri opravljenih tonskih kilometrih v mednarodnem prevozu bili deleži drugačni: iz Slovenije v tujino je bilo opravljenih 25 % vseh tonskih kilometrov, v nasprotni smeri 20 %, v prevozu blaga med dvema tujima državama 39 %, v kabotaži pa 5 % vseh tonskih kilometrov, kar pomeni, da so se opravljeni mednarodni tonski kilometri pri uvozu povečali za 2 %, pri izvozu pa za 1 %.
Predstavili so še naslednje podatke: ''Cestna tovorna vozila, registrirana v Sloveniji, so iz tujine v Slovenijo prepeljala 9,6 milijona ton blaga. Največ ga je bilo naloženega v Italiji (30 %), sledijo Avstrija (26 %), Nemčija (15 %), Hrvaška (11 %) in Madžarska (4 %). Delež blaga, naloženega v drugih državah, pa posamezno ni bil višji od 3 %. V nasprotni smeri (iz Slovenije v tujino) so omenjena vozila prepeljala več blaga, 11,9 milijona ton: 35 % v Italijo, 22 % v Avstrijo, 12 % v Nemčijo, 10 % na Hrvaško in 4 % na Madžarsko. Delež blaga, razloženega v drugih državah, pa posamezno ni bil višji od 3 %.''
Česa je bilo največ prepeljanega? Podatki SURS-a pričajo, da je bilo med blagom, prepeljanim s slovenskimi cestnimi tovornimi vozili, največ iz blagovnih skupin rude in kamnine (33 %), drugo blago (16 %) ter kmetijski, gozdarski in ribiški proizvodi (11 %), v nobeni izmed preostalih blagovnih skupin delež ni presegel 9 %. Dodali so, da je bilo v notranjem prevozu prav tako največ prepeljanega blaga iz blagovne skupine rude in kamnine, skoraj polovica (49 %), sledili so nekovinski mineralni izdelki (10 %) ter kmetijski, gozdarski in ribiški proizvodi (10 %). Zbrani podatki pričajo, da pa je bilo v mednarodnem prevozu največ prepeljanega blaga iz blagovne skupine drugo blago (to je blago, ki ga ni mogoče uvrstiti v nobeno izmed blagovnih skupin), 31 %, sledili so kmetijski, gozdarski in ribiški proizvodi, 14 %, ter proizvodi iz predelovalnih dejavnosti, 12 %.
V kreativnem otroškem mestu Minicity Ljubljana v sodelovanju s partnerji PRIGO, MAN Truck&Bus Slovenija in Klemen Transport stoji transportna hiša, v kateri otroci, stari od dve do 14 let, spoznajo poklica voznika transportnega vozila in disponenta, potek transporta, vrste blaga, ki ga lahko prevažajo, pripadajoča vozila in pravila, ki jih morajo vozniki upoštevati pri svojem delu, pripomočke, ki jih voznik uporablja in še marsikaj zanimivega.
Otroci pod vodstvom usposobljenih in vedno nasmejanih animatorjev postanejo to, kar si želijo. Da je izkušnja bolj doživeta, jih tam pričakata velik tovornjak in računalnik.
Kako uspešni so pri nalogi, ki jo dobijo? Jim uspe prevoz blaga? Zagotovo! Skozi igro na zabaven način osvojijo številna znanja, se naučijo biti samostojni in razlikovati, logično razmišljajo, krepijo svoje spretnosti itd. |