V najnovejšem poročilu Mastercard Economics Institute razkrivajo, da bomo v letu 2023 dali prednost potovanjem in doživetjem pred nakupom fizičnih dobrin. Zakaj iščemo priložnosti za pustolovščine, zakaj želimo, da nam srce zaigra, zakaj je pravzaprav dobro, da kdaj pa kdaj izstopimo z vlaka vsakdanjika? Kje čakajo otroke, stare od dve do 14 let, nepozabna doživetja?

 

Izsledki najnovejšega poročila Inštituta Mastercard Economics Institute za leto 2023 razkrivajo povečan obseg povpraševanja po potovanjih in doživetjih, ki jim potrošniki dajejo prednost pred nakupom fizičnih dobrin, za prihodnje leto pa napoveduje štiri ključne teme, ki bodo še naprej oblikovale svetovno gospodarsko okolje. Pričakovati je, da bodo svetovno gospodarstvo zaradi visoke inflacije in rastočih obrestnih mer zaznamovali neenakomerni rezultati, ki jih bodo nekateri trgi občutili intenzivneje kot drugi. Kaj to pomeni za posamezne države in podjetja ter posameznike, rezultati  poročila razkrivajo skozi štiri teme – visoke obrestne mere in nepremičnine, znižanje izdatkov in primerjanje cen pred nakupom, cene in želje, gospodarski pretresi in večkanalnost.  

 

Dinamika svetovnega gospodarstva različnih hitrosti ustvarja razlike v realni (prilagojeni za inflacijo) gospodarski rasti. Letna Gospodarska napoved 2023, ki jo je pripravil Mastercard Economics Institute in temelji na javnih in lastniških zbirkah podatkov, vključno z zbranimi in anonimiziranimi podatki Mastercard, ter na modelih za ocenjevanje gospodarske aktivnosti, tako napoveduje občutne razlike gospodarskih aktivnosti v svetovnem merilu. Za Evropo npr. napoveduje zmanjšanje gospodarske aktivnosti, za ZDA omejeno gospodarsko rast, medtem ko bodo izvozniki blaga iz Srednjega vzhoda in nekaterih razvijajočih se predelov Azije predvidoma zabeležili zmerno rast. Na podlagi tega ne gre spregledati razdeljenosti po sektorjih, kjer doživetjem kaže mnogo bolje kot fizičnim dobrinam, k čemur pripomore nadaljnja občutna rast povpraševanja po potovanjih ter spremembe v željah potrošnikov.    

 

Visoke obrestne mere in nepremičnine

Po letih nepremičninskega razcveta je pričakovati, da bodo višje obrestne mere oklestile proračune in na splošno spremenile način trošenja potrošnikov. Za najrazvitejše države je pričakovati, da bodo v letu 2023 izdatki za nepremičnine kot deleža blaga padli za približno 4,5 odstotka pod raven iz časov pred pandemijo. Ob manjši želji ali možnostih za nakup stanovanjskih nepremičnin, bi medtem lahko potrošniki več sredstev namenili drugim vrstam izdatkov.

 

Zniževanje izdatkov in primerjanje cen pred nakupom

 

Široka potrošnja bo kljub inflaciji ostala stabilna, a bodo potrošniki izbirali cenejše blagovne znamke ter zasledovali najboljšo vrednost. Izsledki raziskave, opravljene na vzorcu 15 držav, kaže, da so potrošniki na svetovni ravni septembra 2022 v primerjavi z enakim obdobjem leta 2019 opravili 31 odstotkov več obiskov trgovin – delno zato, da bi zmanjšali količino zavržene hrane – medtem ko se je njihov povprečni izdatek ob obisku trgovine zmanjšal za približno 9 odstotkov. Toda pri nakupovanju nenujnih dobrin, kar vključuje kategorije, kot so pohištvo, elektronika in oblačila, potrošniki trošijo manj. Vpliv inflacije na navedene trende je na različnih trgih sicer različen. Potrošniki v Avstraliji in ZDA se zaradi večjih prihrankov, močne delovne etike in močnejšega okrevanja kreditnega trošenja bolje spopadajo z inflacijo.

 

Cene in želje

 

Medtem ko se delež izdatkov hrane in energije v proračunih potrošnikov povečuje, bodo še posebej na udaru gospodinjstva z nizkimi prihodki. Med letoma 2019 in 2022 je opaziti, da je trošenje za nenujne dobrine – na primer oblačila, nakit, pohištvo in elektroniko – v gospodinjstvih z visokimi prihodki raslo skoraj dvakrat hitreje kot v gospodinjstvih z nizkimi prihodki. Toda večji del te vrzeli bo izginil z normalizacijo zaradi inflacije. Kot napovedujejo rezultati poročila, je pričakovati, da bo pritisk inflacije v prihodnjem letu nekoliko popustil. Povprečna stopnja inflacije naj bi se v razvitih gospodarstvih znižala s 7,1 odstotka na letni ravni v zadnjem četrtletju 2022 na 3,1 odstotka na letni ravni v zadnjem četrtletju 2023.

 

Gospodarski pretresi in večkanalnost

 

Podjetja, ki so prisotna na različnih prodajnih kanalih, bodo lažje prestala gospodarske pretrese, saj bodo potrošnike nagovarjala tam, kjer ti želijo nakupovati. Prisotnost v fizičnih trgovinah in na spletu podjetjem pomaga, da ostanejo odporna, se povežejo z več strankami, razširijo poznavanje blagovne znamke, razpršijo ponudbo izdelkov ter ponudijo prožnejše in usmerjene strukture cen. Vse to se sicer lahko močno razlikuje glede na vrsto trgovine. Poročilo med drugim izpostavlja tudi prednosti prisotnosti na različnih prodajnih kanalih, ki je septembra 2022 v sektorju maloprodaje zagotovila dvig za 6-odstotnih točk. Še več, analiza, opravljena na vzorcu 12 držav, je pokazala, da so se majhne in velike restavracije na vrhuncu zapiranja družbenega življenja z večkanalnim pristopom ubranile pred dodatnim 31-odstotnim upadom prodaje. Podobno so majhne prodajalne oblačil z večkanalnim načinom prodaje prehitele podjetja, ki se osredotočajo zgolj na fizično ali spletno prodajo, in v primerjavi z njimi zabeležile 10 oziroma 26 odstotkov hitrejšo rast.

 

Vir: Sporočilo za javnost Mastercard

 

Zakaj iščemo priložnosti za potovanja in doživetja, zakaj želimo, da nam srce zaigra, zakaj je pravzaprav dobro, da kdaj pa kdaj izstopimo z vlaka vsakdanjika?

 

Ob doživetjih in potovanjih nam zaigra srce

 

Potovanja in doživetja prinašajo vznemirljivost, potešijo našo radovednost in nam odkrijejo nekaj novega, ne glede na to, koliko smo stari. Naš vsakdanjik je vpet v veliko odgovornosti na različnih področjih, zato je ključno, da vanj vpeljemo tudi pobeg in se osvobodimo vseh spon. Le tako bomo lahko ohranili neko ravnovesje in naš urnik ne bo naporen, dolgočasen, povsem enak od ponedeljka do nedelje. Lahko gre za manjše izlete, obiske kulturnih ustanov ali raziskovanje narave, karkoli, samo da nam to podari krila. Majhna in velika doživetja, majhna in velika potovanja, nas lahko notranje obogatijo ter dvignejo naše razpoloženje, pri tem pa lahko širimo svoja obzorja in se soočimo z neverjetnimi izzivi. Če se predamo s srcem in dušo, nam to prinese nepozabne izkušnje, ki nam potem pomagajo prebroditi najtežje trenutke, ko nastopijo. Odprejo se nam novi pogledi, spoznavamo nove stvari in ponotranjimo nove vrednote, pri čemer v spomin zaklenemo najlepše trenutke.

 

Če so ob nas še naši najdražji, je toliko lepše. Za vsakogar se najde nekaj, ob čemer lahko danes, jutri ali pojutrišnjem postane najbolj pisan dan v njegovem življenju.

 

Naj ne ostane samo na hrepenenju in želji, odkrijte pustolovca v sebi in si podarite doživetje ali potovanje. Nadenite si rožnata očala in se pogumno podajte novim avanturam naproti. Bodite odprti za tisto, kar vam prihaja naproti. Mogoče je to vaš ključ do sreče. Doživite vse z večjim zanosom, kot če bi si kupili kakršno koli materialno dobrino. Podarite sebi in svojim najdražjim avanturo, ki bo vaše vezi še bolj okrepila. Verjemite tako vam nikoli ne bo dolgčas, teh trenutkov se boste veselili in jih nestrpno pričakovali dneve, tedne in mesece. In ko bo končno napočil dan D, ga boste nasmejano pričakali odprtih rok.

 

Ni boljšega, kot ozreti se nazaj in si reči: ''Oh, bilo je lepo! Želim si še.'' Uživanje življenja s polno žlico je lahko pravo presenečenje, ki predrami vse čute. Ne postavljajte si ovir, ampak na stežaj odprite vrata in vpijajte vso energijo, ki vam jo prinašajo prav posebni čari. Neskončno možnosti je, samo prepustiti se jim morate. Odprite oči, napnite ušesa in globoko vdihnite, že za vogalom vas čaka prav posebno doživetje.

 

Minicity je kreativno otroško mesto

 

Minicity otrokom, starim od dve do 14 let, omogoči nepozabna doživetja, skozi noto izobraževanja na inovativen način. V kreativnem otroškem mestu postanejo to, kar si želijo, obenem pa krepijo različne veščine. V podobi pomanjšanega mesta se otrokom razkrijejo ulice, poslovalnice, trgi, parki ... V njem se nahajajo finančna hiška, banka, železniška postaja, adrenalinski park, trgovina, pošta, radijski studio, pekarna, tiskarna, zavarovalniška hiška, avtohiša, porodnišnica, turistična agencija, lesarska delavnica, pralnica in sušilnica, hiša strahov ... V sproščujočem, pozitivno naravnanem okolju, na podlagi didaktične igre pridobivajo znanja, ki jim bodo prišla prav v vsakdanjem življenju. Eksperimentirajo, raziskujejo, analizirajo, tehtajo, mešajo, modrujejo, ugotavljajo, odkrivajo ... pri čemer se preobrazijo v strojevodje, finančne analitike, bančne uslužbence, turistične vodnike, poštarje, tiskarje, kuharje, programerje, arhitekte, disponente, notranje oblikovalce, lesarje, čistilce, voznike avtobusa in v mnoge druge vloge. Pod vodstvom animatorjev mali meščani dobijo vpogled v številne panoge in delovne procese, za kar uporabljajo edinstvena orodja iz sveta odraslih, prilagojena ravno njim.  

 

Finančna hiška v Minicityju

 

V posebni hiški, ki je v Minicityju nastala pod okriljem podjetja Mastercard, spoznavajo zgodovino bančnih kartic in plačil z njo. Uvidijo, kakšen je njihov videz, kako delujejo, kako je treba poskrbeti za njihovo varnost. Prek predplačilne kartice ''zaslužijo'' denar in ga prek storitev s POS terminalom zapravijo. Pravzaprav se naučijo ceniti vrednost denarja in obenem rokovati s kartico, ne glede, ali gre za plačilno, predplačniško, debetno, z odloženim plačilom ali kreditno.

 

V finančni hiški dobijo vpogled tudi v preostale metode plačevanja in razmišljajo o tem, kako se bo plačevalo v prihodnosti. Predstavi se jim prednosti spletnega nakupovanja in obenem se jih opozori na nevarnosti pri tem.

 

Obenem se podučijo o projektu Girs4tech, s pomočjo katerega se jim predstavi slovenske in tuje znanstvenice ter njihov pomen za slovensko znanost.

 

Pri različnih aktivnostih krepijo komunikativne veščine, se naučijo sodelovati s sovrstniki, razmišljajo, so kreativni in še marsikaj pomembnega. Skratka, izkušnja je izjemna, saj se otroci lahko razvijajo ob različnih storitvah in na steni spoznajo interaktivno 3D kartico Mastercard.

 

S kartico Mastercard pol ure gratis v Minicityju!

 

Vljudno vabljeni, da pripeljete svoje malčke v Minicity. V sodelovanju z Mastercard Minicity spodbuja igro med vrstniki in ''iskanje'' novega znanja. Zato pri plačilu urne vstopnice s kartico Mastercard prejmete za ceno ene ure obiska Minicityja pol ure obiska gratis. Ugodnost traja do konca leta 2022.

 

[gallery id='7']