Mastercard in raziskovalno podjetje Harvard Business Analytic Services sta razkrila najboljše prakse na področju inovacij in lastnosti najbolj inovativnih podjetij z vsega sveta.

 

Pandemija je botrovala višjemu povpraševanju po digitalnih storitvah in bolj prilagojenih izkušnjah, na kar so se podjetja mora odzvati z inovacijami. Izsledki druge izdaje kazalnika Become Index pričajo, da se je skoraj polovica vprašanih podjetij na potrebe odzvala s povečanjem proračuna za inovacije.

 

V raziskavo je bilo vključenih 1.800 direktorjev in vodstvenih kadrov ter več kot 10.000 potrošnikov z vsega sveta. Določili so lastnosti najbolj inovativnih podjetij, kako so se odzvala na pandemijo. Le-te so: digitalna agilnost (uspešno odzivanje na pospešeno uveljavljanje digitalizacije in na naslavljanje potreb strank v realnem času, zlasti na področju brezstičnih aplikacij); analiza z uporabo okolja (odločitve, ki temeljijo na podatkih, postaviti v središče delovanja organizacije); nepropustna varnost podatkov (zaščita strank in njihovih podatkov); strateške naložbe (namerno tveganje in sprejemanje neuspeha kot dela procesa); bližina strank (ohranjanje stikov s strankami za pomoč pri usmerjanju glede inovacij).

 

Ohranjanje odličnosti podjetij tudi v prihodnje

 

Če bodo podjetja hotela ohraniti odličnost tudi v prihodnje, bodo morala prisluhniti potrošnikom. Z raziskavo so namreč ugotovili, da se bo 71 odstotkov vprašanih bolj verjetno odločilo za blagovne znamke, ki odražajo njihove vrednote in zagotavljajo ustrezno skrb za stranke in zaposlene. Več kot tretjina vodstvenih delavcev razume delo na daljavo kot izziv za prihodnje inovacije in rast. Med najpogostejša izziva pri inovacijah pa navajajo nestabilno gospodarsko okolje in potencialna izguba prihodkov. Zdravje, varnost, priročnost, zaupanje in duševni mir so strankam zelo pomebni. A le 37 odstotkov vprašanih je navedlo, da so pred kratkim ali bodo kmalu izvedli investicije v upravljanje zasebnosti podatkov in kibernetsko varnost za izboljšanje izkušnje strank. Več kot tretjina potrošnikov je pripravljena deliti več osebnih podatkov, če bodo za to dobili bolj neposredno in prilagojeno izkušnjo storitve.

 

Michael Miebach, generalni direktor pri podjetju Mastercard, je dejal: ''To poročilo kaže, da ljudje zahtevajo dejanja. Pandemija je temeljito spremenila svet in ljudje so manj potrpežljivi do govoričenja. Kot pa so pokazali rezultati, številna podjetja še ne izpolnjujejo teh potreb in bodo tako morala za njihovo doseganje vložiti več truda.''